قفسه بندی مغازه لوازم التحریر

قفسه بندی مغازه لوازم التحریر

تاریخ انتشار: 9 بهمن 1398
زمان مطالعه: 6 دقیقه

قفسه‌بندی، یکی از قسمت‌های فروشگاه لوازم التحریر که باید به آن توجه زیادی شود چون مشتری از طریق آن به صورت مستقیم با محصولات در ارتباط خواهد بود. فروشگاه لوازم التحریر قفسه‌های زیادی دارد که لازم است وقت زیادی برای چیدمان آن‌ها صرف شود.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، زمانی که مشتریان برای دیدن محصولات وارد یک فروشگاه می‌شوند، از سمت راست شروع به حرکت می کنند و مغازه لوازم التحریر هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل بهترین قفسه‌ها و دکور مغازه شما باید در سمت راست فروشگاه چیده شده باشد و در قفسه‌ها از لوازم التحریری استفاده شده باشد که برای شما بیشترین اهمیت را دارند. چیزی که در قفسه ها می تواند توجه مشتری را جلب کند این است که از محصولاتی استفاده شده باشد که دارای رنگ‌های اصلی هستند و این‌ها بهترین گزینه برای قرار گرفتن در قفسه‌های سمت راست مغازه هستند. در قفسه‌های دیگر سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که با رنگ های اصلی هارمونی دارند و این طیف رنگی استفاده شده باعث می شود مشتری ترغیب شود از محصولات شما دیدن کند و در نهایت خرید کند.

 

مطالعه بیشتر: طرح ویترین فروشگاه لوازم التحریر

 

قفسه بندی درست در فروشگاه لوازم تحریر

قفسه بندی‌هایی که در سمت راست قرار می گیرند، بهتر است از جنس چوب یا فلز باشند و بهتر است رنگ آن روشن یا حتی سفید باشد تا زمانی که محصولات را روی آن ها می چینید، جلوه رنگ خوبی ایجاد شود. البته انتخاب رنگ قفسه ها به سبک فروشگاه شما هم بستگی دارد.

در صورتی که سبک مدرن را برای چیدن قفسه‌های تان انتخاب کرده‌اید، بهتر است محصولاتی که روی قفسه‌ها می‌چینید، رنگ‌های تند و جذب کننده باشد و اگر سبک کلاسیک را برای قفسه‌بندی انتخاب کرده‌اید، رنگ محصولات‌تان باید ملایم و روشن باشد.

قفسه‌بندی در فروشگاه لوازم التحریر باید به گونه‌ای باشد که فضای آزاد برای حرکت آزادانه مشتریان در نظر گرفته شده باشد تا به راحتی از محصولات دیدن کنند.

تفکیک نوع لوازم التحریر هم زیباتر شدن قفسه‌بندی فروشگاه شما تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید در یک قفسه، دفتر و دفتر یادداشت را با رعایت هماهنگی رنگ‌ها قرار دهید و سایر نوشت افزارها را در قفسه های دیگر طوری بچینید که هماهنگی رنگ ها به چشم بیاید. در قفسه دیگر می توانید جا قلمی‌های جذاب را با نظم خاصی قرار دهید و آن‌ها را تزئین کنید. قفسه های دیگر را می توانید به لوازم بایگانی اختصاص دهید. یکی دیگر از قفسه ها را باید به مدادهای رنگی و لوازم نقاشی در نظر بگیرید. در ضمن یکی دیگر از کارهایی که برای جذابیت بیشتر قفسه‌ها می‌توانید انجام دهید، این است که اگر بوم یا سایر لوازم نقاشی را برای فروش ندارید، از آن‌ها برای دکور بهتر استفاده کنید.

 

مطالعه بیشتر: ۵ نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون مغازه لوازم التحریر

 

استندهای لوازم تحریر

استندهای لوازم تحریر را به شکل های خاص قرار دهید. برای مثال می توانید لوازم تحریر تخفیف دار را در آن ها قرار دهید یا اگر جنس جدیدی برای تان آمده است، به عنوان تبلیغات از آن ها استفاده کنید. اگر استندهای شما آنقدر بزرگ هستند که می توانید محصولات مختلف را در یک استند لوازم تحریر قرار دهید، باید طوری محصولات را بچینید که تمام محصولات دیده شود و شکل چیدمان داخلی باعث گم یا دیدن نشدن برخی از وسایل داخل استند نشود.

استند لوازم التحریر باید بر اساس مغازه شما طراحی و ساخته شود. استندها معمولا در نوشت ابزار فروشی های بزرگ قرار می گیرند. به همین دلیل قبل ساخت مکان و جای استند قرار خواهد گرفت باید سنجیده شده باشد. جنس بدنه استند بسیار مهم است. بهتر است از استندهای مرغوب استفاده کنید تا زمانی که محصولات تان را روی آن ها چیدید، مشکلی پیش نیاید. اصولا استندهایی که از جنس هایی مثل شیشه و چوب ساخته می شوند، مرغوب هستند ولی به هر حال استندهایی هم هستند که از جنس پلاستیک و مقوا ساخته می شوند و مقاومت کمتری دارند.

این که مخاطبان محصول شما چه کسانی هستند در طراحی استند و قفسه های لوازم تحریر بسیار مهم است. استند و قفسه لوازم تحریر محصولات نوشت افزاری کودکان، دارای رنگ و جذابیت بیشتری باید باشد و برعکس محصولات بزرگسالان باید از رنگ های تیره و طرح های مناسب سن آن ها استفاده شود.

خانه
دسته‌بندی‌ها
سبدخرید
حساب‌من