طرح ویترین فروشگاه لوازم التحریر

طرح ویترین فروشگاه لوازم التحریر

تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398
زمان مطالعه: 7 دقیقه

ویترین مغازه لوازم التحریر از آن جهت باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد یک نمای بصری مناسب برای مشتری؛ او را جذب کند که به داخل مغازه شما بیاید و از شما خرید کند. زمانی که برای اولین بار می خواهید یک مغازه لوازم التحریر راه اندازی کنید، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید و برخی عوامل را در اولویت قرار دهید. طرح ویترین مغازه لوازم التحریر یکی از مهم ترین عوامل در چیدمان و دکور یک فروشگاه لوازم التحریر است.

در واقع طرح ویترین مغازه لوازم التحریر یکی از مهم ترین فاکتورهای یک فروشگاه است و چیدمان به قدری حائز اهمیت است که بیشتر افراد شاید به چیدمان داخلی مغازه اهمیت چندانی ندهند، اما برای ویترین مغازه از یک طراح دکوراسیون کمک می گیرند تا بتوانند چیدمانی زیبا و در عین حال مطابق میل مشتری داشته باشند تا مشتری را جذب کنند که به داخل فروشگاه قدم بگذارد. فروشگاه لوازم التحریر به دلیل این که مخاطبانی از سنین کودک و نوجوان به بالا دارند، باید بهترین استفاده بهینه را از فضای داخلی ویترین داشته باشند و هر قسمتی از آن را برای سلیقه هر سنی در نظر بگیرند. تاثیر طرح ویترین در هر فروشگاهی خصوصا فروشگاه لوازم التحریر در جذب مشتری غیر قابل انکار است و شما با توجه به محصولات خود می توانید بهترین آن ها را به نمایش بگذارید و از دیگر لوازم دکوری که باعث جلب توجه مخاطب می شود استفاده کنید. 

رنگ و نور ویترین را حتما مدنظر داشته باشید و دکوری جذاب طراحی کنید تا باعث شود مشتری به داخل مغازه کشیده شود. چیزی که در ویترین فروشگاه لوازم التحریر نباید فراموش کنید، ویترین باید شفاف باشد یعنی با چیدن محصولات زیاد در آن، دید را برای افراد سخت نکنید. یک چیدمان نادرست و شلوغ می تواند مشتریان بالقوه شما را فراری دهد و برعکس یک چیدمان شفاف و مشخص با رنگ بندی و نور درست می تواند مشتریان را کنجکاو کند تا به داخل فروشگاه بیایند و از محصولاتی که داخل فروشگاه قرار دادید، دیدن کنند. حتی می توانید از هنر نقاشی هم در ویترین فروشگاه خود استفاده کنید. به این صورت که از تابلو های نقاشی استفاده کنید یا روی دیواره های ویترین را با نقاشی کردن زیبا کنید. حتما توجه داشته باشید که این نقاشی ها روی شیشه ویترین، مانع دیده شدن محصولات شما نشود و باید بدانید تاثیر محصولات بیشتر از نقاشی های روی ویترین است.

طرح ویترین مغازه باید دقیقا مناسب با سلیقه افرادی باشد که شما قصد دارید به آن ها کالاهای خود را بفروشید. چیدمان ویترین برای دانش آموزان و دانشجویان متفاوت است به همین دلیل قسمتی را مخصوص کودکان و قسمتی را مخصوص جوانان قرار دهید تا بتوانید سلیقه هر دو طیف را پوشش دهید.

 

مطالعه بیشتر: ۵ نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون مغازه لوازم التحریر

 

سبک چیدمان ویترین

برای سبک چیدمان می توانید از طرح های کلاسیک استفاده کنید. چیدمان طرح کلاسیک مورد پسند بچه ها نیست و بیشتر برای افراد جوان و حتی بالاتر است. اما چیدمان ویترین اگر مدرن و مینیمال باشد، می توانید برای بچه ها هم آن را انجام دهید ولی توجه کنید که دکوری هایی که انتخاب می کنید، مناسب این سبک ها باشند. اگر ویترین شما بزرگ باشد، می توانید یک سمت را برای مینیمال یا مدرن و قسمت دیگر را به کلاسیک اختصاص دهید. 

لوازم دکوری در ویترین فروشگاه لوازم التحریر

استفاده از لوازم دکوری در ویترین فروشگاه می تواند به جذابیت مغازه شما اضافه کند و نکته مهم در آن، این است که لوازم دکوری باید با لوازم التحریر شما همخوانی داشته باشند. زمانی که شما محصولات مرتبط را در یک قسمت ویترین فروشگاه قرار می دهید، می توانید یک یا چند لوازم دکوری که با آن ها متناسب است را کنارشان قرار دهید و لوازم التحریر خود را تزئین کنید. همیشه بهترین و منحصر به فرد ترین لوازم دکوری را برای ویترین خود انتخاب کنید تا ذهن مشتری را درگیر کند و افراد برای دیدن محصولات بهتر و جذاب تر به داخل مغازه بیایند.

نورپردازی در ویترین فروشگاه لوازم تحریر

برای نورپردازی ویترین اهمیت زیادی قائل شوید. چراغ های لوکس آویزان کنید و سعی کنید رنگ نور چراغ ها با وسایل داخل ویترین هماهنگی داشته باشد تا چشم مشتری را اذیت نکند. معمولا ترکیب لامپ های آفتابی و مهتابی گزینه خوبی به نظر می رسد. همیشه زاویه نورپردازی را رعایت کنید تا نور به خوبی روی محصولات منعکس شود و به خوبی قابل دیدن باشند. وقتی قصد دارید سبک ویترین فروشگاه را کلاسیک بچینید، باید شدت نور زیاد باشد اما اگر سبک های مدرن و مینیمال را برای ویترین انتخاب می کنید، باید به سراغ نورهای متعادل و حتی کم بروید. زاویه نور بیشتر باید روی لوازم التحریر باشد و شما باید به گونه ای از رنگ ها استفاده کنید که فضایی دلنشین و صمیمی برای مخاطب ایجاد کنید.

 

مطالعه بیشتر: قفسه بندی مغازه لوازم التحریر

 

نکات مربوط به طرح ویترین مغازه لوازم التحریر

  • ویترین باید تمیز باشد و گرد و خاک نداشته باشد یا کثیف نباشد.
  • ویترین نباید شلوغ باشد. ویترین های شلوغ باعث سردرگمی مشتری می شوند و در نهایت او را تشویق نمی کنند که به داخل مغازه شما بیایند.
  • باید سن مخاطب خود را مشخص کنید و بر اساس همان ها ویترین خود را بچینید تا مشتری از میان هزاران مغازه ای که می بیند، به سمت شما هدایت شود.
  • رنگ شناسی را اولویت قرار دهید. از لوازمی استفاده کنید که رنگ ها با یکدیگر سنخیت دارد. با این کار ذهن مشتری را درگیر ویترین خود می کنید.
  • نورپردازی و زاویه مناسب آن را فراموش نکنید. نورپردازی نباید با سبک ویترین شما در تضاد باشد.
  • محصولاتی که در ویترین مغازه قرار می دهید، باید در ارتفاع مناسبی باشند تا با دید مستقیم رهگذران هم سطح باشند. با این کار محصولات خود را راحت تر در معرض دید مشتریان قرار می دهید.
  • طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر باید به گونه ای باشد که فضای داخلی مغازه را تا حدی به نمایش بگذارد و از استندها یا لوازمی استفاده نشود که تمام سطح خارجی فروشگاه را بپوشاند و داخل فروشگاه مشخص نباشد.
  • برای طراحی ویترین می توانید دو هنر را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه بهتری در این زمینه برسید. مثلا هنر نقاشی و هنر طراحی دکوراسیون را با هم ترکیب کنید.
خانه
دسته‌بندی‌ها
سبدخرید
حساب‌من