با بهترین تولیدکنندگان دفتر ایرانی آشنا شوید

با بهترین تولیدکنندگان دفتر ایرانی آشنا شوید

تاریخ انتشار: 30 آذر 1398
زمان مطالعه: 12 دقیقه

بدون  تردید دفتر یکی از مهم‌ترین محصولات نوشت‌افزاری‌ست که می‌تواند کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره، تحصیلی و شغلی ما داشته باشد. طبق آنچه در فرهنگ لغت آمده، دفتر مجموعه‌ای از کاغذهای خط دار یا بی‌خط است که به منظور نوشتن یا طراحی و نقاشی، ته‌دوزی شده و به صورت کتاب درآمده است. بیش از میلیون‌ها نوع از انواع دفتر در دنیا وجود دارد، که هر یک به منظوری خاص و با کاربردی مشخص تولیده شده‌اند.

در کشور ما نیز دفترها در تنوع بسیار بالا و برای کاربردهای گوناگون تولید می‌شوند. امروزه دفترهای ایرانی با مرغوب‌ترین مواد اولیه‌ و با کیفیت بسیار بالا عرضه می‌شوند، و از این جهت دارای قیمت‌های بسیار مناسب به نسبت کیفیت خود هستند.

 می‌توان گفت علاوه بر اهمیتی که در کیفیت و  انواع کاربرد دفتر وجود دارد، به علت تاکیدی که بر طراحی آن از سمت مشتریان هست، باری فرهنگی را نیز به دوش می‌کشد. دفتر ایرانی، نشان‌دهنده‌ی فرهنگ ایرانی‌ست، و این قابلیت را دارد که با کیفیت و قیمت مناسب، تامین‌کننده‌ی نیاز مشتریان داخلی باشد.

معرفی بهترین تولیدکنندگان از انواع دفتر ایرانی

انواع دفتر را معمولا به نسبت مدل یا کاربرد آن می‌شناسند. به طور کلی می‌توان از انواع دفتر به دفتر مشق، دفتر کلاسوری، و  دفتر یادداشت اشاره کرد. 

همچنین انواع دفتر را می‌توان از منظرهای مختلف دیگری نیز تقسیم‌بندی کرد:

? انواع دفتر از نظر خط: تک خط، دوخط، چهارخط، نقاشی، طراحی، شطرنجی.

? انواع دفتر از نظر تعداد صفحه: ۴۰ برگ، ۵۰ برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ برگ، ۱۰۰ برگ و ۲۰۰ برگ.

? انواع دفتر از نظر نوع جلد: گلاسه، چوبی، طلقی، پارچه‌ای، چرمی و مغز MDF.

? انواع دفتر از نظر صحافی (نحوه‌ی متصل شدن کاغذها به هم): فنردوبل، فنرتک (مارپیچ)، منگنه، چسبی (شومیز)، دوختی.

 

مطالعه بیشتر: بهترین تولید کنندگان خودکار ایرانی کدام‌اند؟

 

در کشورمان ایران، تولیدکنندگان لوازم التحریر بسیاری هستند که انواع دفتر ایرانی را با همین تنوع و با طراحی‌های مختلف تولید می‌کنند. در ادامه تلاش کردیم بهترین تولیدکنندگان از انواع دفتر ایرانی را جهت شناخت و تسهیل در انتخاب، به مشتریان و فروشندگان لوازم التحریر معرفی کنیم.

برند پرسام

دفترهای پرسام به طور تخصصی به تولید دفترهایی با طراحی هنری و فرهنگی خاص می‌پردازد. استفاده از روی جلد چوبی، تصاویر ارزشی و تایپوگرافی‌های زیبا، این دفترها را به کالایی نفیس و ارزشمند تبدیل کرده‌است که می‌توان از آن جهت هدیه دادن، یا ثبت خاطرات هم استفاده کرد. این طرح ها هم در زمینه دفتر مشق و هم در زمینه یادداشت و کلاسور تولید میشوند.

دفتر پرسام

برند فطرس

برند فطرس با تاکید بر طرح‌های بومی و مناسب با روحیه‌ی ایرانی و با در نظر گرفتن تمام استانداردهای ممکن، به تولید محصولات کاغذی اعم از انواع دفتر، یادداشت و کلاسور می‌پردازد. فطرس با شعار «حامی فرزندان ایران زمین» جز مجموعه های پیش رو در تولید دفاتر با طرح های خاص ایرانی مانند: عروسک چرا لپکشانی، قهرمانان ایران زمین، دیرین دیرین و تقریبا تمامی انیمیشن های ایرانی است. اما مزیت برند فطرس تنها در طرح های آن خلاصه نشده است بلکه کیفیت روز افزون این محصولات، مشتریان را با ترکیبی از زیبایی طرح و کیفیت بالا همراه کرده است. به طوری که تولید دفتر با گلاسه 300گرم ایندربرد از جمله نکات متمایز در این محصولات بوده است. این تولیدکننده همچنین در نیمه دوم سال به تولید سررسید های خاص مدیریتی فعال است.

دفتر فطرس

برند کتیبه 

برند کتیبه از جمله تولیدکنندگانی است که تقریبا تمام انواع دفتر از نظر روی جلد، نحوه‌ی صحافی و تعداد صفحه را تولید می‌کند. استفاده از طرح‌های فانتزی از کارتون‌های ایرانی مانند فیل‌شاه، یا استفاده از روی جلد پارچه‌ای با طرح‌های خاص، استفاده از تایپوگرافی، خطاطی و طرح های سنتی و ... از جمله خلاقیت‌های قابل توجه این برند در تولید دفتر ایرانی است. تخته شاسی و کلاسور نیز از جمله کالاهای خوب این تولیدکننده محسوب میشود. صحافی قدرتمند کتیبه باعث شده است تا مصحولات کتیبه به عنوان یکی از استاندارد ترین محصولات در بازار شناخته شود.

دفتر کتیبه

برند مشکات

دفترهای مشکات با تمرکز و تاکید بر طرح‌های ایرانی، تولیدکننده‌ی متنوع‌ترین دفترها در این زمینه است. استفاده از طرح انیمیشن‌هایی مانند فیلشاه و شاهزاده‌ی روم، و همینطور استفاده از طبیعت و همچنین طرح های گرافیکی خلاقانه از جمله ایده‌های قابل توجه این برند است.

دفتر مشکات

برند  بهشت

تولید دفترهایی منحصر به‌ فرد با جلدهایی چوبی و پارچه‌ای، مزین به طرح شهدا، تایپوگرافی و طرح‌های گل‌دار از ویژگی‌های برند بهشت در تولید دفتر ایرانی است. مخاطبین دفاتر پارچه‌ای این برند روز به روز در حال افزایش‌اند!

دفتر بهشت

برند هیرون

برند هیرون مدعی پدید آوردن سبکی جدید در نوشت افزار ایرانی است، و دفترهای تولید شده‌ی تحت نظارت این برند در قالب طرح‌های چوبی با هدف ترویج ارزش‌های فرهنگی تولید می‌شوند. هیرون یکی از نوآوران صنعت نوشت افزار محسوب میشود. استفاده از طرح های چشم نواز که بر روی چوب هایی در 36رنگ و طرح متفاوت لیزر شده است، باعث شده تا هیرون مشتری خاص خود را داشته باشد. توسعه این ایده در یادداشت و تخته شاسی های هیرون هم مزید بر افزایش مخاطبینش است.

دفتر هیرون

برند روشنا

روشنا یکی از اولین برندهای فعال در تولید دفتر ایرانی‌ بوده است، که علاوه بر استفاده از طرح‌های انیمیشن‌های ایرانی، به خلق یا بازآفرینی کاراکترهایی تخیلی یا تلوزیونی شهرت دارد. به‌خصوص طرح یا کاراکترهایی که متناسب با روحیه‌ی کودکان این سرزمین طراحی می‌شوند، مانند «بچه‌های ایران»  و یا «پارسا» که با تاکید بر توانمندی‌های علمی کودکان ایرانی طراحی شده‌اند.

دفتر روشنا

برند کیمیا

برند کیمیا علاوه بر تولید دفترهای مشق و تحریر با طرح‌های متفاوت، تولیدکننده‌ی دفترهای کلاسوری پارچه‌ای و زیباست، که با کیفیت و دوام بسیار بالا تولید می‌شوند و از این جهت می‌توان گفت مناسب با روحیه‌ و سلیقه‌ی نوجوانان و دانشجویان طراحی شده‌اند. «کیفیت» آن چیزی است این تولیدکننده بر روی آن تأکید دارد و مشتریانش آن را به آن میشناسند.

دفتر کیمیا

برند خلیج فارس

دفترهای خلیج فارس با تاکید بر ارزش‌های فرهنگی و غرور ملی، به طراحی دفترهایی زیبا در این زمینه پرداخته است.

دفتر خلیج فارس

برند برگ تحریر

برند برگ تولیدکننده‌ی تخصصی محصولات هنری کاغذی از جمله انواع دفتر است، که با طراحی بسیار زیبا و کیفیت بالا تولید می‌شوند. دفترهای طراحی و نقاشی برگ تحریر، که روی جلد آن‌ها با نقاشی‌های فوق‌العاده زیبا طراحی شده است، مناسب سلیقه‌ی هنرمندان است. طراحی تخته شاسی و کلاسور های خاص «برگ تحریر» تنها نقطه تمایز آن نبوده است بلکه استفاده از مواد اولیه مانند کاغذ نخودی، و مغز MDF جلد ها باعث شده تا برگ تماما یک محصول متفاوت باشد.

دفتر برگ تحریر

برند آفتاب

برند آفتاب تولیدکننده‌ی دفترهای ایرانی با طرح جلدهایی شاد و دوست‌داشتنی است که معمولا با پشتوانه‌ی بومی و داستانی، از جمله طرح‌های شاهنامه و... طراحی می‌شوند. چاپخانه قدرتمند خراسان که محصولات خود را تحت برند آفتاب عرضه می‌کند باعث شده تا این محصولات از کیفیت یک دفتر تمام عیار هیچ چیز کم نداشته باشد. یووی موضعی، دفاتر دورگرد، گلاسه های ضخیم و کاغذهای با کیفیت باعث شده تا دلیلی بر اثبات این ادعا باشد. همچنین استفاده از فناوری های نوینی چون واقعیت افزوده باعث شده تا جهت این تولیدکننده در آینده ای نزدیک به سمت یک محصول فناورانه، خلاقانه و فوق العاده جذاب تغییر کند.دفتر آفتاب

 

مطالعه بیشتر: با بهترین برند های کیف و کوله ایرانی آشنا شوید

 

خرید و پخش عمده دفتر به چه صورت ممکن است؟

خرید و پخش عمده دفتر به صورت اینترنتی این امکان را برای مشتریان، به خصوص صاحبان مغازه‌های لوازم التحریر ایجاد می‌کند که از میان تنوع بالای محصولاتی که در بازار وجود دارد، انتخاب کرده و با اطمینان از کیفیت و سلامت کالا با قیمت مناسب خریداری نمایند. مجموعه‌ی آوای مهر تمرکز و تخصص خود را معطوف به این فرآیند کرده است تا به‌این وسیله محصولات نوشت‌افزاری بدون واسطه و با آگاهی کامل به دست مشتریان برسد.

چگونه از قیمت عمده دفتر مطلع شویم؟

اطلاع از قیمت‌ عمده دفتر در کاتالوگ رسمی سایت آوای مهر که در بالای صفحه سایت قابل دسترسی است، به صورت به‌روز و با قیمت مناسب میسر است.

کلام آخر

بی‌اغراق می‌توان گفت که دفترهای ایرانی با توجه به خلاقیت‌ در طراحی و کیفیت منحصر به فردی که دارند، عرصه‌ی رقابت را بر تولیدکنندگان خارجی تولیدکننده‌ی دفتر تنگ کرده‌، و قابلیت تامین سلیقه و نیاز تمام اقشار جامعه را در خود پرورانیده‌اند. 

حمایت مردمی از انواع دفتر ایرانی، علاوه بر حمایت از تولید ملی، در تقویت فضای فرهنگی و بومی‌سازی محصولات نوشت‌افزاری، می‌تواند نقش به‌سزایی را ایفا کند.

خانه
دسته‌بندی‌ها
سبدخرید
حساب‌من