انواع محصولات بایگانی و صحافی

انواع محصولات بایگانی و صحافی

تاریخ انتشار: 22 خرداد 1399
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از محصولاتی که در فروشگاه‌های لوازم التحریر به فروش می‌رسد، ابزار و محصولات بایگانی است. این محصولات در هر سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قبل از خرید عمده لوازم بایگانی  لازم است در مورد هر کدام از آن ها بیشتر بدانیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر برخی از آن ها را معرفی کرده ایم.

انواع چسب

مدل های مختلفی از چسب امروزه تولید می شود که برای مصارف مختلف طراحی شده اند و برای این که راحت تر بتوانید خرید عمده چسب داشته باشید، باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه برخی از انواع چسب را که پر کاربردترین آن ها هستند، معرفی کرده ایم.

چسب همه کاره

چسب همه کاره یکی از انواع چسب پلیمری است که از آن در ماکت سازی برای چسباندن مقوا‌، چوب، پارچه و... استفاده می شود.

چسب فوم

یکی دیگر از انواع چسب هایی که در فروشگاه های لوازم التحریر به فروش می رسد، چسب فوم است که نوعی چسب مایع و شفاف است و برای چسباندن انواع فوم از آن استفاده می شود. این چسب به دلیل استحکام پایین تنها برای ساخت ماکت های بسیار ساده و اولیه قابل استفاده است.

چسب تفنگی یا حرارتی

چسب تفنگی بدنه پلاستیکی دارد و برای چسباندن انواع پلاستیک مناسب است اما برای کارهایی که نیاز به ظرافت دارد، مناسب نیست. از این چسب برای چسباندن فوم هم استفاده می شود. برای استفاده از این چسب، باید از برق استفاده کنید.

چسب چوب

چسب چوب همان طور که از نامش پیداست برای چوب کارایی دارد ولی باید در فضای باز از آن استفاده شود.

چسب اپوکسی

یکی از چسب هایی که برای چسباندن شیشه شکسته استفاده می شود، چسب اپوکسی است که برای تعمیر شکستگی های کوچک مثل لب پرشدگی از آن استفاده می شود.

اگر به دنبال چسب خاصی هستید که هم بسیار محکم باشد و هم به پلاستیک آسیب نرساند، یا اگر به دنبال چسب نواری یا چسب مایع هستند، از آوای مهر کمک بگیرید. در این شرکت برندهای معروفی هستند که می توانید به راحتی محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

انواع جا چسبی

هنگام استفاده از انواع چسب خصوصا چسب نواری یکی از بهترین لوازمی که مورد استفاده قرار می گیرد، جا چسبی است. وجود یک پایه چسب روی میز تحریر یا میز کاری بسیار ضروری است. جاچسبی هم یکی از ابزار بایگانی هستند که برای خرید عمده لوازم بایگانی لازم است در مورد آن ها اطلاعات کامل داشته باشید.

جا چسبی نواری

برای چسب های نواری مورد استفاده قرار می گیرد و در شکل و طرح های مختلف ساخته شده اند و برخی از آن ها دارای قلمدان هم هستند.

چا چسبی برقی

یکی از انواع جا چسبی برای چسب های حرارتی یا برقی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا فلزی هستند که در اثر برخورد با چسب حرارتی، ذوب نشوند.

جا چسبی شیشه ای

یکی دیگر از جا چسبی هایی که وجود دارد، شیشه ای هستند که معمولا جای قلمدان و کاغذ یادداشت هم دارند. 

انواع پوشه و کاور

یکی دیگر از انواع لوازم بایگانی، پوشه ها و کاورها هستند. هنگام خرید عمده ابزار و محصولات بایگانی باید پوشه و کاور را هم مد نظر قرار دهید. محصولاتی که در این دسته قرار می گیرند شامل انواع پاکت های فانتزی هستند که می تواند برای پول یا هدیه مورد استفاده قرار گیرد، پاکت نامه و پاکت های اداری هم از این دست هستند. همچنین پوشه های دکمه دار و پوشه های فنر دار در دسته پوشه ها قرار می گیرند. همچنین کاور های پلاستیکی هم هستند که در بایگانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و در اندازه های  A4، A5  و A3  هستند.

در دسته پوشه، پاکت و کاور محصولاتی مثل انواع پوشه، پاکت و کاور به فروش می رسد که در بایگانی از آن ها برای نگهداری کاغذ و اسناد استفاده می شود و همچنین دسته بندی و ترتیب اسناد و مدارک استفاده می‌شود. همچنین به منظور ارسال و حفظ برخی از اسناد و مدارک هم پاکت مورد استفاده قرار می گیرد. پاکت ها و کاورها در سایزهای مختلفی موجود هستند که بسته به کاربردی که دارند استفاده می شوند. پاکت مدارک و پول و هدیه متفاوت است. پوشه ها هم که معمولا در سایزهای A5 و A4 هستند و برای نگهداری مدارک مورد استفاده قرار می گیرند.

خانه
دسته‌بندی‌ها
سبدخرید
حساب‌من