انواع تقویم و سررسید

انواع تقویم و سررسید

تاریخ انتشار: 25 اسفند 1398

هدیه تقویم و سررسید در سال‌های اخیر یکی از راه های تقریبا ارزان قیمت برای شرکت‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه کسب و کار‌های بی تو بی به حساب می‌آید؛ ولی آیا مسئول تبلیغات یک شرکت برای خرید انواع تقویم و سررسید، رسالت هر یک از انواع تقویم و سررسید و ویژگی‌های تقویم و سررسید خوب را می‌داند؟ یا صرفا بر اساس سلیقه شخصی خود یک تقویم و سررسید را انتخاب می‌کند؟

اجازه دهید از موضع دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، با توجه به این‌که تقویم و سررسید تنوع زیادی دارد انتخاب انواع تقویم و سررسید کاری کمی دشوار است، اول باید جنس اغلب افرادی که با ما در ارتباط هستند را بسنجیم تا متوجه شویم آیا تقویم مناسب است یا سررسید؛ برای مثال اگر هدف ما یک شرکت و کارمندان محترم آن شرکت باشد تقویم رو‌میزی پیشنهاد می‌گردد تا بر روی میز خود قرار دهند، البته که سررسید هم می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده شخصی کارمندان باشد اما اگر مخاطبان هدف ما از قشر بازاریابان باشد تقریبا هدیه تقویم چه از نوع رو‌میزی و چه دیواری کاربردی به اندازه سررسیدی که هر روز با آن در ارتباط هستند را نخواهد داشت .

انواع تقویم و سررسید، ماندگار شوید


 همانطور که در بالا اشاره شد انتخاب انواع تقویم و سررسید به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد، به طور مثال یک شرکت با چهارچوب کاری در حوزه مدرنیته مانند شرکت‌های تکنولوژی اطلاعات و طراحی دکوراسیون مدرن باید سررسید‌ها و تقویم‌هایی با طراحی مدرن مانند سررسید‌های برند فطرس را انتخاب کنند تا نام و نوع خدمات برند در ذهن مخاطب هک شود و یا یک شرکت در حوزه هنری باید اصول انتخاب انواع تقویم و سررسید را رعایت کند یعنی نه سررسید مدرن انتخاب کند و نه رسمی بلکه یک سررسید با تم و رنگ هنری همچون سررسید‌های برند ارشک می‌تواند تاثیر بسزایی در ذهن مخاطب شما که دارای سلیقه خاص است را ایجاد کند.

در سررسیدها، موارد زیر تفاوت‌ها را شامل می‌شود:

قطع: با اندازه طولی و عرضی کاغذ اشاره دارد که میتوان به قطع وزیری، اروپایی (که همان قطع رقعی است البته با کمی تغییرات با اندازه 21*12) در بازار موجود است و سایز پالتویی که دارای قطع 5/10*5/15است از رایجترین سررسیدها در بازار هستند.

سررسید‌ها از نظر شکل صحافی به انواع ته دوخت، چسب گرم، و سیمی تقسیم می‌شود و در مورد شکل ظاهری و طرح معمولا قفل‌دار و بدون قفل یا مجلد کتیبه‌ای تقسیم خواهد شد.

و در تقویم ها:

تقویم رو‌میزی و دیواری، که اکثرا تقویم رو میزی بسیار پر مخاطب است.

ویژگی‌های تقویم و سررسید خوب


 پس از بررسی انواع تقویم و سررسید ‌ها و توضیحاتی در مورد نحوه انتخاب آنها یکی از نکات مهم در انتخاب ویژگی‌های یک تقویم و سررسید خوب است، نوع صحافی که ته دوخت، چسب گرم و سیمی باشد از پارامتر های مهم انتخاب سررسید است و پیشنهاد می‌گردد تا با کمی هزینه بیشتر سررسید‌هایی با صحافی ته دوخت تهیه نمایید تا برای مصرف روزانه در یک سال مقاومت لازم را داشته باشد.

نوع جلد و مقاومت پارچه یا چرمی که بر ‌روی جلد کشیده می‌شود باید مقاومت قابل قبولی داشته باشد تا در طول زمان کناره‌ها و گوشه‌های سررسید از بین نرود. برش کاغذ از کناره از برخی از برند‌ها بصورت بسیار زننده‌ای صورت گرفته که این نکته باید برای شما بسیار با اهمیت باشد و خودکار تبلیغاتی که تهیه می‌کنید مطمئن شوید که کیفیت لازم را داشته باشد.

در مورد تقویم این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین پارامتر انتخاب یک تقویم خوب کیفیت پانچ‌ها است که اگر این پانچ‌ها درست و باکیفیت صورت نگرفته باشد عمر تقویم بسیار پایین خواهد آمد و باعث آزردگی مصرف کننده می‌شود.

موارد استفاده از تقویم و سررسید


 با توجه به هوشمند شدن تلفن‌های همراه استفاده از تقویم و سررسید کمتر شده و فقط جنبه تبلیغاتی به خود گرفته، اما نا گفته نماند که با توجه به موارد بالا انتخاب سررسید باید با وسواس خاصی انجام گیرد، البته که سررسید یک وسیله بسیار کاربردی برای یادآوری سفارشات و تاریخ وصول چک به حساب می‌آید و هنوز برای بسیاری از افراد نقش یک نرم افزار حسابداری را ایفا می‌کند. و اما تقویم، با توجه به موردی که در بالا در مورد کاهش استفاده از تقویم و سررسید گفتیم؛ خیلی از افراد بر این باورند که تقویم باید بر روی دیوار و روی میز قرار گیرد که همیشه جلوی چشم باشد.

نحوه سفارش انواع تقویم وسررسید
 

عموما شرکت‌ها برای خرید سررسید مسئول خرید خود را راهی میدان بهارستان می‌کنند که با توجه به فراوانی و تنوع بالا برای بهترین انتخاب دچار سردرگمی می‌شوند و متاسفانه علاوه بر هزینه فراوان انجام شده بازدهی لازم به عمل نمی‌آید، آوای مهر که یک فروشگاه در حوزه‌ی تولید و توزیع لوازم‌التحریر ایرانی است با توجه به ارج نهادن به مقام مشتری و طراحی یک سایت با تصاویر با کیفیت و درج دقیق قیمت‌ها است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما و مشاهده سررسید‌های دو برند مطرح فطرس، و ارشک که تمام موارد ذکر شده از جمله برش و ته دوخت را رعایت کرده و مشاهده عکس‌های با کیفیت از انواع تقویم و سررسید های موجود این دو برند مطرح و اقتصادی در این حوزه بی‌دغدغه خرید خود را انجام داده .

خانه
دسته‌بندی‌ها
سبدخرید
حساب‌من